فناوری اطلاعات
واحد انفورماتیک
این واحد با در نظر گرفتن رسالت و برنامه استراتژیک مرکز به منظور پشتیبانی از سخت افزارها - نرم افزار ها و پشتیبانی شبکه و اینترنت و همچنین مدیریت امنیت سیستم اطلاعات بیمارستان با کادری مجرب و متعهد متشکل از فارغ التحصیلان رشته مهندسی فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات سلامت فعالیت می کند. مهمترین هدف این واحد ایجاد یک بستر امن شبکه انتقال اطلاعات و مدیریت کاربران و اجرای کامل و بی نقص HIS و سامانه پرونده الکترونیکی سلامت می باشد.
تلفن مستقیم: ۳۳۲۵۵۷۳۹
04533232520 داخلی 223
پرسنل واحد انفورماتیک
نام و نام خانوادگی:جعفرمهمان نواز
مدرک تحصیلی:کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات
نام و نام خانوادگی:محسن خانی
مدرک تحصیلی:دکترای تخصصی کامپیوتر(نرم افزار)
نام و نام خانوادگی:ر.دنیادیده اصل
مدرک تحصیلی:کارشناس مهندسی فناوری اطلاعات
شرح وظایف واحد
۱- تهیه و به روز نگاه داشتنن شناسنامه تجهیزات رایانه ای، تجهیزات شبکه و تجهیزات مرکز تلفن و شناسنامه نرم افزارهای موجود، به منظور ساماندهی اطلاعات تجهیزات موجود در واحدها
۲- انجام مراحل کارشناسی فنی خرید و تایید فاکتورهای خرید در محدوده سقف مجاز در بخشنامه های ارسال شده و خرید طبق لیست تجهیزات مجاز.
۳- اعلام نیازهای آموزشی به مدیریت و ارتقا سطح علمی و عملی با گرفتن آموزشهای لازم و...
۴- بازدید از سایتهای خبری ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فنی و اطلاع از تکنولوژیهای جدید جهانی
۵- تهیه لیست تجهیزات متناسب با نیاز (در صورت تایید نیاز) طبق مشخصات ارائه شده از سوی مدیریت فناوری اطلاعات
۶- نصب سیستم عامل ها ونرم افزارهای جانبی، آنتی ویروس و... بر روی رایانه های موجود در واحد
۷- تشخیص عیوب سخت افزاری سیستم ها
۸- نظارت بر فرآیند ارسال تجهیزاتی که نیاز به تعمیر دارند
۹- نظارت بر فعالیت شرکت های پیمانکار طرف قرارداد از طریق چک لیست های نظارتی
۱۰- نگهداری صحیح از کلیه تجهیزات شبکه اعم از Active و Passive شبکه بر اساس استاندارد های فن آوری اطلاعات
۱۱- آگاهی کامل از کاربرد و نحوه عملکرد تجهیزات Active
12 -آگاهی کامل از نحوه ارتباط مرکز تا ساختمان مرکزی و دسترسی به شبکه اینترانت و اینترنت
۱۳- آگاهی کامل از نحوه عیب یابی درونی شبکه و برخورد با مشکلات احتمالی
۱۴- حفظ، نگهداری، پشتیبانی و عیب یابی از نقطه ابتدایی تا انتهایی شبکه موجود
۱۵- مطلع نمودن مدیریت فناوری اطلاعات از هرگونه تغییر، تحول و نیازها در شبکه
۱۶- عیب یابی و رفع مشکل شبکهای کلیه سیستمهای کامپیوتری موجود در مرکز مربوطه( IP وکارت شبکه و... )
۱۷- آشنایی با سیستم عامل لینوکس و مفاهیم اولیه شبکه Network + ( اختصاصی کارشناسان )
۱۸- مطلع بودن از انجام هرگونه عملیات عمرانی و تلاش جهت حفظ و نگهداری تجهیزات شبکه
۱۹- تهیه مستندات جامع شبکه بر اساس استاندارد مدیریت فناوری اطلاعات
۲۰- مشاوره به واحد مربوطه جهت مکانیزه کردن فرایند ها
۲۱- هماهنگی با مدیریت فناوری اطلاعات در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی نرم افزارها
۲۲- همکاری در تهیه RFP تهیه ، تنظیم و مستند سازی نیازمند ها انتظارات واحد از نرم افزار مورد تقاضا
۲۳- پیگیری و ارائه راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات نرم افزاری و بهبود سیستم
۲۴- نظارت و پیگیری روند تهیه فایل پشتیبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره ای و آرشیو آنها
۲۶- تایید اتمام کار پروژه ها و یا فاکتور های نرم افزاری
۲۷- مطلع بودن از هر گونه تغییر و تحول نرم افزاری
۲۸- آشنایی با استاندارد های تهیه وب سایت از طریق بازدید از سایتهای متفاوت
۲۹- به روز نگه داشتن مطالب وب سایت اخبار و اطلاعیه و...
۳۰- نظارت کارشناس IT برروی کار رابط وب سایت در صورت متفاوت بودن رابطان
۳۱- نظارت مستقیم بر روی وب سایت واحد خود، انتقال مشکلات وپیگیری آنها
۳۲- نظارت بر آموزش های ارائه شده از طرف شرکت پیمانکار وگزارش اشکالهای احتمالی به کارشناس مسوول آموزش نرم افزارHIS
33 -همکاری با مدیریت بیمارستان جهت بهتر شدن شرایط کاربری نرم افزارHIS
34 - نظارت بر فعالیت های شرکت پیمانکار در زمان سرویس های دوره ای نرم افزارHIS
35 -نظارت بر تهیه گزارش های HIS توسط سوپروایزرها هر ۱۵ روز و ارسال آنها بصورت فصلی
۳۶- آگاهی کامل از تنظیمات نرم افزار اتوماسیون اداری
۳۷- آشنایی کاربردی با سیستم اتوماسیون اداری جهت آموزش نرم افزار و رفع اشکال به کاربران شاغل در آن واحد
۳۸- اطلاع رسانی از وضعیت سیستم اتومسیون اداری و کاربران (فعال - تغییر سمت و....) در آن مرکز
۳۹- آشنایی با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امکانات اینترنت (FTP,FTP2، حجم down Load )و نرم افزارهای جانبی
۴۰- شناسایی error های سیستم جهت اتصال به اینترنت
۴۱- راهنمایی کاربران واحدها جهت گرفتن اشتراک اداری وتایید نیاز فرم درخواست ویا شخصیو یااشتراک خطوط ADSL
42 -شناخت وآشنایی با میزان پهنای باند در دانشگاه و ارائه مشکلات این حوزه به کاربران واحد خود
۴۳- مسئول سایت مرکز
۴۴- مسئول سامانه سپاس